Čo presne sú QR kódy?
QR kód (Quick Response) je dvojrozmerný čiarový kód, ktorý po načítaní fotoaparátom smartfónu dokáže používateľa presmerovať na vopred určenú webovú stránku či sociálnu sieť. Oproti klasickým čiarovým kódom ponúka oveľa väčšiu kapacitu pre uloženie informácií a rýchlejšie snímanie.Práve vďaka týmto vlastnostiam si QR kódy našli cestu aj na etikety produktov. Spotrebitelia totiž oceňujú možnosť dozvedieť sa o výrobku viac než len základné informácie, ktoré sa zmestia na jeho obal.
Neobmedzený priestor pre informácie
Klasické produktové etikety majú svoje limity, čo sa týka množstva a formy informácií, ktoré môžu zákazníkovi poskytnúť. No tam, kde musí papierová etiketa nutne končiť, práve začína doména QR kódov.Pomocou QR kódu môžete zákazníka presmerovať na microsite či landing page s detailnými informáciami, ako sú:
- kompletné zloženie produktu a pôvod ingrediencií,
- výživové hodnoty, alergény, certifikáty kvality,
- príbeh značky, jej hodnoty a misia,
- Typy a postupy na použitie produktu,
- návrhy na servírovanie, kombinovanie či uchovanie,
- foto a video obsah z výroby či farmy dodávateľa.
Okamžitá pomoc a podpora
Načítanie QR kódu smartfónom možno tiež využiť na spojenie zákazníka so zákazníckou podporou. Prostredníctvom neho sa môže presmerovať na kontaktný formulár, do chatovacieho okna alebo na stránku s často kladenými otázkami (FAQ).Pomocou QR kódu na etikete tak zákazník získa okamžitý prístup k pomoci, ak sa potrebuje na niečo opýtať či nahlásiť problém. Výrazne mu to uľahčí čas, keďže nemusí hľadať kontakty na webe a všetko dôležité nájde po rýchlom naskenovaní.

Špeciálne akcie
QR kódy na etiketách sa dajú využiť aj na odmenenie zákazníkov za ich priazeň. Spotrebiteľom môžu zobraziť napríklad špeciálne zľavy, kupóny či darčeky pre registrovaných členov klubu.Zber spätnej väzby a insightov
Žiadny úspešný biznis sa nevybudoval len tak, zo dňa na deň. Na vychytanie všetkých nedostatkov a zlepšenie produktov i služieb firmy potrebujú spätnú väzbu. QR kódy poskytujú efektívny mechanizmus, ako zbierať názory a podnety priamo od zákazníkov.Po načítaní kódu možno zákazníka vyzvať, aby:
- vyplnil krátky dotazník spokojnosti,
- nahlásil prípadný problém či nedostatok,
- navrhol zlepšenie či nový variant produktu,
- zanechal recenziu a ohodnotenie hviezdičkami,
- zdieľal svoj tip či príbeh spojený s produktom.
Vylepšite vaše etikety s našimi odborníkmi
Možností využitia QR kódov na produktových etiketách je neúrekom. Dokážu premeniť bežnú etiketu na interaktívnu bránu, kde si môžete so zákazníkmi budovať pevnejšie a osobnejšie vzťahy.V Aluprinte vieme, ako na to. Navrhneme a vytlačíme pre váš produkt vizuálne príťažlivé etikety s QR kódom, výraznou grafikou aj ušľachtilými efektmi. Stačí poslať dopyt a porozprávame sa o možnostiach.